Dec 27, 2012

2012

2012 nærmer seg slutten og det har vært et år på godt og vondt.

Litt generell oppsummering først:

Perioden januar - juni var jeg i Oslo hvor avslutta utdannelsen min på HiS, eller NLA HiS som det heter etter fusjonen.

Da studiene nærmet seg slutten begynte jeg å tenke på hva jeg skulle gjøre til etter HiS. Dro på prøvespillingen både på NMH og NTNU i Trondheim, for å ta et påbyggingsår i kirkemusikk. På NMH gikk det skeis, men jeg fikk plass i Trondheim, hvor jeg fortsatt oppholder meg.

Å flytte til Trondheim har vært en utfordring på flere måter. Merker at jeg savner Oslo og jeg har ikke klart å slå meg til ro. Hadde jeg kunne spolt fire mnd tilbake i tid, hadde jeg nok pendla fra Oslo. Faglig sett har jeg lært mange nyttige ting, så det at jeg ikke trives i Trondheim er ikke så mye skolerelatert.

Etter ni år med studier er jeg ferdig med studier i juni 2013. Det skal bli godt å komme i jobb og få en fast inntekt. Ikke misforstå meg, studenttilværelsen er helt herlig, men alt har en ende - og nå er det på tide å avslutte studentkapittelet.

Måned for måned:

Januar: Dro tilbake til Oslo etter juleferie og startet på vårsemesteret

Februar: Studier og en tur hjem for å jobbe

Mars: Studier. Begynte å tenke mer og mer på kommende skoleår; skulle jeg jobbe eller søke jobb?

April: Påskeferie og forberedelse til eksamener.

Mai: Eksamensperiode og prøvespill til årsstudier i kirkemusikk

Juni: Svar på prøvespill, et avslag og et tilbud om studieplass. Skoleavslutning. Advertering etter bolig i Trondheim. Besøkte deretter noen venner før jeg dro hjem for sommeren.

Juli: Jobbing som vikarorganist. Syk og sengeliggende for første gang på mange år, noe som førte til at jeg glipp av en leir. En tur tilbake til Oslo for å pakke flyttelasset.

August: Jobbing fram til 12.august. Deretter flytting til Trondheim (noe jeg ikke hadde gjort, hadde jeg kunne gått fire mnd tilbake i tid)

September: Spilling i min kusine's bryllup. Deretter tilbake til Trondheim en uke, før jeg dro hjem igjen. Fikk med meg Dyrsku'n for første gang siden 2006.

Oktober: Studier og vikarjobbing

November: Oppgaveskriving. Tur til London/Oxford/Cambridge med skolen. Fikk endelig en kirke jeg kunne øve i (mye bedre enn de trauste, begredelige og ikke spesielt pene øvingsrommene på skolen). Hjem på juleferie.

Desember: Juleferie og jobbing.

No comments: