Jan 5, 2014

Ord til ettertanke.

Lille julaften 2013 fikk håndballtreneren Karl Erik Bøhn beskjed om at blodkreften er uhelbredelig.

www.kreftkamp.no har han nå skrevet sitt siste bidrag. Det er virkelig noe til ettertanke.
-----------------

Mitt siste bidrag




Hei alle sammen!
Her kommer, desverre for meg, mitt siste bidrag til denne siden!
Jeg hadde et håp om at jeg kanskje kunne være en bidragsyter her i mange år til, men slik blir det nok ikke! Jeg skal prøve meg på noen kloke ord, som helt sikkert vil motivere noen, men skuffe og provosere andre!

Ståan nå
Det er 2. Januar 2014, Solskjær har blitt manager i Cardiff, og samtidig fått en ny supporter i meg. Sorry Leeds, men jeg har ikke tid til å vente til dere er i Premier League!
Bomber går av i Beirut, mange dør. I Syria er lidelsene enorme! Men verst av alt er vel de stakkars passasjerene som kommer et døgn forsinket med Norwegian fra Bangkok. Kjenner at den påkjenningen hadde vært vanskelig å takle. Men det er faktisk livet!
Vi lever her og nå, og i våken tilstand tenker vi 90% på meg og mitt. Derfor til deg som strever, sliter og jobber for å leve opp til andres forventninger; glem det! Alle andre har mer enn nok med seg og sitt, stol på deg selv og si til deg selv, jeg er GOD NOK!

Livets skole
Vi er lært opp til at lykke og glede i livet skal søkes, og vondt og vanskelig er negativt! Dette tror jeg er feil, vi må ha begge deler i livet. Ja, trygghet og mestring gir trivsel, mens trygghet og utfordring gir utvikling.
Jeg tror jeg trygt kan si at det siste året mitt har bestått av utfordringer, og at det har vært vondt og vanskelig med dødsdommen i hånda lille julaften. Men på dagen i dag som nå har blitt 3. januar, er jeg på mitt mest harmoniske og lykkeligste!
Hva det skyldes er ikke alltid lett å forklare, men jeg tror det hjelper å ha en positiv innstilling til livet, og ikke ta ting altfor alvorlig. Det vi med sikkerhet alle vet, er jo at vi en gang skal dø.

Fantastisk støtte
Takket være mine barn, deres mødre, min mor, søster, familie, kjæreste, venner, støttespillere og heiagjeng har jeg klart å holde humøret oppe. I tillegg har jeg fått fantastisk hjelp og oppfølging på intensivavdelingen på Rikshospitalet, samt rød løper på avdelingen for blodsykdommer på Rikshospitalet, og Vestfold Sentralsykehus i Tønsberg! Jeg har med andre ord intet å klage over!
Så gjør porten høy og døren vid, her kommer en med dårlig tid!

Fra spøk til alvor! Jeg gir som mine tre siste råd:
- Ta vare på flokken din! (uttrykk stjålet fra Per Fugelli)
- Viva La Vida (lev livet) Coldplay
- Be ikke om en lett byrde, men om en sterk rygg! (Theodore Roosevelt)

Vennlig hilsen
Karl Erik Bøhn


 http://kreftkamp.no/mitt-siste-bidrag-4/

No comments: