Feb 26, 2016

Personlighetstester

Personlighetstester er interessante greier. For noen år siden, da jeg fortsatt studerte, tok jeg et fag som heter "Identitet, utrustning og tjeneste". På slutten av semesteret tok vi en omfattende personlighetstest; vi skulle bl.a ta stilling til påstander, svare på spørsmål, gradere ting på skalaer osv. Dette var en test som tok mange timer å gjennomføre, ikke en sånn man tar på nettet som tar 10-15 min å svare på. Testen var veldig interessant å gjennomføre- og det var både skremmende og fascinerende å se hvor mye av det som stod på den personligheten jeg fikk,  som stemmer på meg. 

På nettet er det nok av tester man kan ta, noen er mer seriøse enn andre. Her en jeg syns er av det mer seriøse slaget. På denne testen kom jeg ut som ESTJ_T, "The Executive". Da jeg leste hva som er typisk for denne personligheten, ser jeg at mye stemmer på meg. 

Testen kan tas her: 

No comments: