Jul 1, 2013

Konfirmantleir

Denne uka har jeg vært med som leder på konfirmantleir. Vi holdt til på Gjennestad i Vestfold og det  var ca 160 konfirmanter fra flere steder i Telemark.

Vi hadde både felles-og gruppe undervisning. Hver leder hadde en gruppe konfirmanter på 8-9 stk som var satt sammen på tvers av stedene.

Opplegget var variert og innbød både til lek og moro til alvor og tårer. KonfChallenge var en konkurranse som gikk gjennom hele uka, der gruppene konkurrerte i forskjellige grener. Hver kveld bortsett fra torsdagen, hadde vi skumringsstund, der man kunne tenne lys, lytte til musikk, bli bedt for, eller rett og slett bare sitte rolig.

Et ultimate highlight var "Capture the Flag". Her ble alle delt i to lag, rødt og blått, og det var om å gjøre å ta motstanderen sine flagg samtidig som man skulle beskytte sine egne. Man måtte også utføre andre enkeltoppdrag. Det ble jevnt og tett, men rødt lag kunne tilslutt stikke av med seieren.

En kveld hadde vi også "Rock mot Rus". Med både ord og toner holdt Hans Inge Fagervik foredrag om rus og hva det kan gjøre både med oss og de rundt oss. Dette er noe av det som gjorde sterkest inntrykk på meg.

Lederrollen har gitt meg mange nye erfaringer jeg kan bygge videre på. Det er veldig spesielt når konfirmantene spør om du f.eks kan be for dem, eller kommer til deg for å snakke om ting av den personlige arten. Jeg er takknemlig for at jeg har fått være en del av det flotte fellesskapet et sånt arrangement har.

No comments: