Dec 25, 2013

2013

2013 nærmer seg slutten, og det har vært krevende et år på mange måter.

Litt generell oppsummering:

Etter mye om og men, fant jeg ut at påbyggingsåret jeg tar i Trondheim var lurt å ta over to år. Når ting ikke går etter planen, er det bedre å stresse ned og bruke litt lenger tid. Jeg trives fortsatt ikke i Trondheim og håper at det ikke vil ødelegge det siste semesteret, selv om hovedgrunnen til at jeg mistrives faktisk er studierelatert. Ellers følger jeg med på jobbmarkedet og ser etter jobber som jeg syns kan være interessante. For all del, studenttilværelsen er flott på mange måter - men alt har en ende og etter 10 år på skolebenken er det på tide å avslutte studentkapittelet.

Måned for måned:

Januar: Dro tilbake til Trondheim etter en lang juleferie. Fant etterhvert ut at mye av grunnen til at jeg mistrivdes var veldig skolerelatert.

Februar: En del frem og tilbake mellom Trondheim og Telemark grunnet vikarjobbing og studiesituasjonen som gjorde at det ble tungt og vanskelig å være i Trondheim. Fant ut at året måtte tas på deltid.

Mars: Mye av det samme som februar. Sendte inn litt jobbsøknader.

April: Vikarjobbing. Var også på to jobbintervju. Fikk ikke napp på noen av jobbene, men har erfart hvordan et jobbintervju kan være og kan bygge videre på de erfaringene jeg har tilegnet meg.

Mai: Avslutta vårsemesteret i Trondheim med et par eksamener. Var også hjemme for å jobbe litt.

Juni: Hjem på sommerferie. Var med som leder på konfirmantleir, og hadde en veldig flott uke hvor jeg ble kjent med mange nye mennesker.

Juli: Jobbing mer eller mindre hele måneden

August: Jobbing første halvdel. Deretter tilbake til Trondheim for å ta fatt på siste skoleåret.

September: Studier og en tur hjem for å få med meg Dyrsku'n

Oktober: Litt i Trondheim, litt i Oslo og litt i Telemark. Selv om jeg hadde fått ordnet opp i del studierelaterte ting, mistrives jeg fortsatt.

November: Avslutta høstsemesteret. Var også på et kurs som jeg hadde stor nytte av.

Desember: Vikarjobbing og diverse andre oppdrag; bl.a konfirmantundervisning, adventskonserter og spilling på ulike arrangement. Hadde også en Oslo tur, hvor jeg blant annet konfronterte min frykt for reptiler og var på 'Hobbit' premieren.

No comments: