Dec 10, 2013

Face Your Fear

Denne overskriften er navnet på et av kapittlene i Phil Keoghan's bok 'No Opportunity Wasted'. 

Og i dag har jeg konfrontert en frykt jeg har hatt lenge; nemlig fobi for reptiler. Da jeg bodde i Oslo, bodde jeg 5 min unna reptilparken og hadde plenty av muligheter til å ta tak i frykten. Men tida gikk og jeg bare utsatte og utsatte det. 

Nå var det imidlertid stopp. Frykten skulle konfronteres og i dag dro Hallvard, en god kamerat, og jeg til reptilparken. Der hadde vi det veldig fint og slanger og andre krypdyr er fascinerende skapninger. 

Første skritt på veien når du kommer til parken, er å holde en slange. Etter mye om og men, turte jeg å holde en pytonslange. Jeg har alltid trodd at slanger er slimete, men de er tørre og litt myke å ta i - og jeg syns den var behagelig å holde. 

Vet ikke om jeg kan si at frykten er kurert, men jeg har i allefall konfrontert den. 


No comments: