May 13, 2017

Bøker/filmer som har gjort inntrykk

Jeg er glad i å se på film. Hva jeg ser på varierer ut fra humør og stemning. Men noen filmer gjør sterkere inntrykk enn andre og blir sittende litt i deg, selv etter at rulleteksten er ferdig.

Det samme gjelder bøker. Jeg er ikke like glad i å lese som å se på film, men også her er det mye som har gjort inntrykk.

Noen bøker som har gjort inntrykk:

- 'Jeg tenker nok du skjønner det sjøl',  Jon Gangdal
- 'Pass på liten og på stor',  Jostein H. Sandsmark
- 'Men tankene mine får du aldri', Sverre Asmervik
- 'Å være ung er for jævlig', Christiane F
- 'Mot til å håpe', Barack Obama
- 'Drageløperen', Khaled Hosseini
- 'Kom ikke nærmere. Jeg og far',  Trond Kirkvaag
- '90 minutter i himmelen',  Don Piper

Noen filmer som har gjort inntrykk:

- 'The Lord of the Rings' - trilogien
- 'Matrix'
- '12 years a slave'
- 'The Passion of the Christ'
- 'Martha Marcy May Marlene'
- 'Schindler's list'
- 'Saving Private Ryan'
- 'Tusen ganger god natt'
- 'Schpaaa'
- '90 minutter'
- 'Lilja 4-ever'


No comments: