May 26, 2017

Klær, stil, identitet osv

"Klær skaper folk" er et kjent uttrykk. Hvordan man går kledt er med på å gi inntrykk av bildet andre får av deg. F.eks når jeg ser folk i  dress enten det er med eller uten slips, tenker jeg businessmann med en gang.

Selv er jeg ikke så opptatt av klær og mote. Å handle klær er noe av det verste jeg vet, så når det skjer blir det i skippertak  et par ganger i året.

Når det gjelder klesstil er jeg ganske enkel og tradisjonell. Noen vil kanskje si jeg er kjedelig i klesveien. Jeg går stort sett i jeans og genser/topp/t-skjorte, m.a.o klær som er praktiske. Når jeg er hjemme er det joggebukse og t-skjorte som gjelder. Pynte meg gjør jeg bare hvis jeg skal selskap og da er det ikke nødvendigvis kjole det går i, men finbukse med en fin topp til.

Fargemessig foretrekker jeg nøytrale farger. Blir ofte svart/hvitt/beige/blått. Det er praktisk, anonymt og veldig greit når klesvasken skal tas. Når jeg ser folk som går gult/grønt/orange/rosa osv skulle jeg ønske at jeg var litt mer frigjort i klesveien og at jeg også turte å bruke litt mere freshe farger.

Neste gang jeg skal handle klær, skal jeg prøve å se om jeg tør å kjøpe klær i andre farger enn det jeg vant med og se om det er noe jeg er komfortabel med.



No comments: