Oct 13, 2017

Takknemlighet, hva gjør dagen bra osv

For noen dager siden hadde jeg en samtale med ei venninne om ting og tang. Hun sliter litt for tida og legen hennes hadde sagt at hun skulle skrive litt om hva hun er takknemlig for og hva som kan gjøre dagen bra. Dette hadde hun hatt stort utbytte av og hun utfordret meg til å gjøre det samme, noe som slettes ikke var så dumt.

Noen ting jeg er takknemlig for:

- Familie og venner
- Ha en jobb
- Tak over hodet
- Friheten til å velge


Noen ting som gjør dagen bra:

- Et smil og kanskje en klem
- Oppnå målene jeg har satt for dagen
- Hyggelige meldinger fra andre
- Føle at jeg mestrer det jeg driver med i det daglige


Hva jeg kan gjøre for at andre skal ha en bra dag:

- Være til stede for noen som trenger meg
- Komme med oppmuntrende ord, enten det er face-to-face eller på melding
- Sette pris på omgivelsene rundt meg

No comments: