Jun 26, 2023

Hytte/campingferie? Nei takk!

 For et par uker hadde jeg et innlegg om ferie og hvilken type ferie jeg foretrekker. Her kommer et innlegg om hvilken form for ferie jeg aldri kan tenke meg. 

Nemlig hytte/camping-ferie.

Bare så det er sagt. Denne type ferie har sine fordeler. Man har alltid et sted å reise til som man eier. Og har man bobil, slipper man å tenke på overnatting da man bare kan campe i bilen. 

Men utover det, klarer jeg ikke å se noe positivt med denne formen for ferie. En del av del å ha det bra på ferie for meg, er å bo komfortabelt. Å være stuck med x-antall andre i en liten varm hytte eller campingvogn, er ikke noe for meg. Jeg er en person som trenger mye alenetid og er avhengig av å kunne trekke meg tilbake.

Jeg har tilbragt flere somre på hytte. De dagene det var sol og fint, gjorde det ikke så mye da man kunne være ute. Var det dårlig vær, derimot, var det ikke noe særlig å være ute. Det å ikke ha noen plass å trekke seg tilbake til, gjorde at jeg ble irritert og i dårlig humør. Da jeg ble gammel nok til å bestemme om jeg ville feriere med familien, lovte jeg meg selv at denne type ferie skal jeg aldri bli med på igjen 

No comments: