Jul 12, 2017

Den ulitmate form for skrekkferie

For noen dager siden skrev jeg et innlegg om ferie og hvilken ferie jeg foretrekker.

Her kommer et innlegg om hvilken ferie jeg aldri kan tenke meg å ta.

Nemlig camping/hytte-ferie.

En viktig ting for meg på ferie er komfort. Jeg skal ha det bra på ferie. Og en del av det å ha det bra er å bo komfortabelt. Å være stuck i en campingvogn med x-antall andre er IKKE komfort. Velger man denne type ferie, er man veldig prisgitt været. Er man på campingferie, vil man helst være ute og sole seg, bade osv - ikke sitte inne å spille kort. Selv om regnet kan legge en demper på å se byens severdigheter på storbyferie, er det ikke verre enn at man kler seg deretter.

For mange år siden var jeg på hytteferie sammen med familien og en venn av familien. De første dagene var det strålende vær og vi var masse ute i fjellheimen, lagde bål osv. De siste dagene, derimot, var det skikkelig møkkavær og vi satt stort sett bare inne. Noe som gjorde meg irritabel og veldig sur etterhvert. Jeg er en person som trenger å kunne trekke meg tilbake med jevne mellomrom, og det var helt umulig der vi var. Det var en lettelse å dra hjem igjen og jeg lovte meg selv der og da, at denne type ferie skal jeg aldri mer bli med på.

No comments: